❗️Incluziunea educațională și socială este o prioritate a Centrului ”LOW VISION” de la etapa preșcolară. G. de doar 4 ani ne-a motivat să mergem în vizită la #Năvîrneț, #Fălești. În cadrul Grădiniței ”Romanița” am realizat un exercițiu de simulare a vederii slabe cu educatorii, familia, personalul auxiliar, pedagogul școlar și am coordonat aspecte metodologice pentru sporirea accesibilității la activitățile educaționale.

✅Copilul a beneficiat de 1 CCTV 🖥 pentru utilizare la grădiniță. Instrucțiunile de utilizare au fost prezentate cadrelor didactice cu sublinierea diversității activităților în care dispozitivul poate fi utilizat. CCTV-ul a fost predat grație suportului Dlui Hans Bjørn Bakketeig și donației din fonduri străine – Hjelp Moldova Norvegia. Ne exprimăm speranța că astfel de inițiative vor fi preluate de autoritățile naționale și multiplicate în avantajul incluziunii fără bariere a copiilor cu dizabilități de vedere.

💙Salutăm prezența participanților în cadrul activității și ne exprimăm recunoștința pentru implicare și receptivitate. În calitate de părinte, educator, manager al instituției educaționale, personal medical, personal auxiliar, este important să se cunoască despre tipul și severitatea deficienței de vedere pe care un copil o are. Înțelegerea punctelor forte și a abilităților fiecărui copil permite dezvoltarea strategiilor pentru o educație sigură, distractivă și cât mai incluzivă posibil.